شگفتی های زبان پرتغالی

آنچه در این مطلب خواهید آموخت :

امروزه زبان پرتغالی محبوبیت بیشتری بین مردم پیدا کرده است و شگفتی هایی دارد که برای اکثر مردم عجیب اند. این زبان هم ششمین زبان پر گفتار جهان است و هم تقریبا در تمام قاره ها صحبت می شود. در ادامه با ویژگی های پرتغالی بیشتر آشنا می شویم.

پرتغالی زبان رسمی 9 کشور است

برخی بر این باورند که زبان پرتغالی فقط در کشور های پرتغال و برزیل صحبت می شود؛ اما باید بگوییم که زبان رسمی ۹ کشور می باشد.
پرتغال، برزیل، موزامبیک، آنگولا، گینه بیسائو، تیمور-لست، گینه استوایی، کیپ ورد و سائوتومه و پرنسیپ. علاوه بر این، پرتغالی زبان رسمی قلمرو خود مختار چینی ماکائو است.

 

عجایب پرتغالی

 

زبان پرتغالی تحت تاثیر زبان عربی است

همانطور که مور های اسلامی از شمال آفریقا و خاورمیانه در قرن هشتم پرتغال و اسپانیا را فتح کردند، نوعی از زبان عربی تا زمان Reconquista در قرن سیزدهم، زبان رسمی شبه جزیره ایبری بود. در نتیجه، زبان پرتغالی تحت تأثیر شدید عربی قرار گرفت و بسیاری از کلمات با منشأ عربی در زبان روزمره باقی می‌مانند، از جمله almofada (کوسن)، azeitona (زیتون) و garrafa.

بیشنر بخوانید :برای آموزش در بهترین آموزشگاه ربان پرتغالی در تهران  تماس بگیرید.

طولانی ترین کلمه پرتغالی 29 حرف دارد

کلمه پرتغالی با anticonstitucionalíssimamente، که معنای «به روشی بسیار غیرقانونی» را دارد، طولانی ترین کلمه غیر فنی در زبان پرتغالی می باشد که در مجموع 29 حرف دارد.

زبان پرتغالی تا سال 2009 تنها 23 حرف داشت

تا به امروز، حروف “K”، “W” و “Y” قسمتی از زبان پرتغالی نبودند. در کلماتی مثل «کیلوگرم»، پرتغالی K را با «qu-»، «quilograma» عوض می‌ کند، در حالی که صدا های «W» و «Y» فقط در اسم‌ های خاص خارجی یافت می‌ شوند. در سال 2009، کشور های پرتغالی زبان در سراسر جهان گرد هم آمدند تا “توافق نامه املایی” جدیدی را امضا کنند که فرم های املایی را در انواع مختلف پرتغالی استاندارد می ‌کرد و حروف “K”، “W” و “Y” را معرفی می‌ کرد.

 

کشور پرتغال

 

پرتغالی از گالیسیا در شمال غرب اسپانیا می آید

پایه و اساس زبان پرتغالی در جامعه خود مختار گالیسیا، در شمال پرتغال و شمال غربی اسپانیا می باشد. زبان آنها، گالیسی، ترکیبی از لهجه‌ های محلی و لاتین رایج است و در حدود قرن چهاردهم، پرتغالی به عنوان یک زبان اصلی نمایان شد. حتی امروزه نیز سخنرانان پرتغالی و گالیسی در درک یکدیگر مشکلی ندارند.

زبان پرتغالی پس از انگلیسی سریع ترین رشد را دارد

از آنجایی که زبان پرتغالی در جهان بسیار رواج پیدا کرده است، (این زبان ششمین زبان پرتکلم روی کره زمین است) و پراکندگی آن در آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و آسیا، پرتغالی به سرعت در حال گسترش است و پتانسیل تبدیل شدن به یک “ارتباط بین المللی” را دارد.

تنها 5 درصد از پرتغالی زبانان در پرتغال زندگی می کنند

جای تعجب نیست که کشورهای پر جمعیتی مانند برزیل و موزامبیک آن را به عنوان زبان رسمی خود دارند، اکثریت پرتغالی زبانان اهل پرتغال نیستند. با این حال، نسبت تخمین زده شده پرتغالی زبانان خارج از پرتغال بسیار شگفت انگیز است. تنها یک بیستم از Lusophone های جهان در واقع در کشور اصلی این زبان زندگی می کنند.

logo got

شعب گات

  • گات کاشانی (مرکزی)
  • گات جنت آباد
  • گات پونک
  • گات جردن
  • گات ولیعصر
  • گات رسالت
  • گات گرگان (گلستان)
  • شعبه آنلاین گات

جدیدترین مقالات

سبد خرید