آموزشگاه زبان گات

تماس بگیرید : 02144154950

آداب و رسوم جالب سوئدی ها

کشور سوئد را اغلب سوئدی ها اقلیت فنلاندی و سامی تشکیل می دهند. علاوه بر آن مهاجرانی هم دارد که جمعیت دیگر این کشور را شامل می شوند. مردمان سوئد بسیار مهربان و دلسوز هستند و در هر کاری به شما کمک کنند. برا شناخت بهتر آن ها می توانید به محیط های اجتماعی مثل گروه‌ ها، کلوپ ‌ها و سازمان‌ های غیرانتفاعی سوئد سر بزنید. یکی از راه های شناخت فرهنگ سوئدی ها، یادگیری زبان آن ها است.
برنامه های سوئدی را تماشا کنید. شاید برنامه های سوئدی بدون زیر نویس کمی برایتان سخت باشد. از آنجایی که احتمالا به زبان انگلیسی هم تسلط دارید بهتر است با زیر نویس انگلیسی تماشا کنید.
آهنگ های سوئدی گوش کنید. شنیدن آهنگ، مهارت شنیداری شما را تقویت می کند و بهتر است کلمات جدید را یادداشت کنید و هر روز آن ها را مرور کنید.
یکی از ویژگی های بارز سوئدی ها، علاقه شان به طبیعت است. آن ها دوست دارند در هر فرصتی که پیش رویشان قرار می گیرد، به جنگل ها و دریاها بروند و از این وقت آزاد خود بهترین استفاده را ببرند.

 

آداب و رسوم جالب سوئدی ها

غذاهای سوئدی

غذاهای لذیذ سوئدی نشان دهنده ی فرهنگ و آداب و رسوم سوئدی ها است. یکی از محبوب ترین ترین غذاهای سوئدی، کوفته است که با سیب ‌زمینی و لینگن بری (Lingonberry) سرو می شود. اکثر خانواده های سوئدی این غذا را به عنوان غذای اصلی خود می دانند. ترشی شاه ماهی (pickled herring) از دیگر غذا های این کشور است که تقریبا در همه ی جشن ها و مراسمات کاربرد دارد. غذاهای دریایی به صورت تازه، دودی و ترشی (شاه ماهی، خرچنگ، سالمون و مارماهی)، گوشت‌ های شکاری مانند گوشت گوزن و همچنین انواع توت ‌ها از غذاهای رایج سوئدی هستند.

 

غذاهای سوئدی

خانواده در سوئد

در کشور سوئد کیان خانواده اهمیت زیادی دارد. از همین رو بسیاری از حقوق کودکان به شکل قابل توجهی رعایت می شود. در سوئد پدر یا مادر می توانند تا 18 ماهگی فرزند خود سرکار نروند. همچنین می توانند تا سن 8 سالگی کودک و تا زمان مدرسه رفتن فرزندشان از حجم کارشان تا 25% کم کنند. در کشور سوئد برای خانواده ها تا 480 روز کمک هزینه در نظر گرفته می شود. برای مراقبت از فرزندان هم می توان تا 60 روز مرخصی گرفت. با سفر به این کشور متوجه روابط عالی خانواده ها و فرزندان می شوید.

 

خانواده در سوئد

مردم سوئد در محیط کار

سوئدی ها در محیط کار بسیار راحت و با آرامش هستند. همچنین لباس هایی که می پوشند همگی راحت می باشند. برای مثال شلوار جین و لباسی معمولی به عنوان لباس مناسب کار شناخته شده است. لباس هایی که برای کار انتخاب می شوند باید رنگ تیره ای داشته باشند و ایمنی حفظ شود. خانم ها هم می توانند شلوار یا دامن بپوشند. در محیط کار یکدیگر را با نام اول صدا می زنند و نیازی به بیان آقا یا دکتر و… نیست. اصلی ترین موضوع در محل کار، داشتن صداقت و نظم می باشد.

 

مردم سوئد در محیط کار

آداب و معاشرت در سوئد

مردمان سوئد بسیار مهمان نواز هستند اما اغلب به صورت رسمی دعوت می کنند و شاید فقط برای یک قهوه و کیک به خانه هایشان دعوت کنند. اگر برای شام به جایی دعوت شدید حتما سر وقت بروید چون سوئدی ها نسبت به این موضوع بسیار حساس اند و زود تر از موعد هم در مهمانی حضور نیابید. برای حضور در مهمانی بهتر است یک هدیه کوچک برای میزبان بخرید تا از زحمات او تشکر کرده باشید. هنگام ورود به خانه کفش هایتان را در بیاورید. در هنگام صرف شام همه غذای خود را میل کنید چرا که غذای مانده نشانه ی خوبی ندارد. در هنگام شام از کار و شغل صحبت نکنید. سوئدی ها کار و خانه را از هم جدا کرده اند. وقتی بعد از مهمانی میزبان را ملاقات کردید بابت مهمانی از او تشکر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo got

شعب گات

  • گات کاشانی (مرکزی)
  • گات جنت آباد
  • گات پونک
  • گات جردن
  • گات ولیعصر
  • گات رسالت
  • گات گرگان (گلستان)
  • شعبه آنلاین گات

جدیدترین مقالات

سبد خرید