آشنایی با اصطلاحات رایج زبان پرتغالی

اصطلاحات رایج زبان پرتغالی

اصطلاحات رایج زبان پرتغالی

هر زبانی یک سری اصطلاحت مخصوص خود را دارد که برای یادگیری کامل و بهتر آن زبان بد نیست که آن اصطلاحات را به خوبی یاد بگیریم. اصطلاحات رایج زبان پرتغالی که میتوانند در ارتباط با پرتغالی  ‌زبانان مفید باشند شامل موارد زیر است:

 

  1. Bom die – صبح بخیر
  2. Boa noite – شب بخیر
  3. Por favor – لطفا
  4. Obrigado – متشکرم
  5. Desculp – ببخشید
  6. Não entendo – متوجه نمیشویم
  7. Fala devagar, por favor – لطفا آهسته تر صحبت کنید
  8. Onde fica – کجا قرار دارد…؟
  9. Quanto custa – چقدر هزینه دارد؟
  10. Tenho uma dúvida – من یک سوال دارم
  11. Tudo bem – همه چیز خوب است؟
  12. Beleza – عالی
  13. De nada – خواهش میکنم

 

این مجموعه از اصطلاحات پر کاربرد در زبان پرتغالی به شما کمک خواهند کرد تا ارتباط موثرتری با پرتغالی‌ زبانان برقرار کنید و بهتر درک شوید. همچنین استفاده از این اصطلاحات نشان میدهد که شما تلاش کرده‌ اید تا به زبان و فرهنگ آنها احترام بگذارید.

 

به کار بردن اصطلاحات  پرتغالی در مکالمات روزمره

برای استفاده از این اصطلاحات پرتغالی در مکالمات روزمره، پیشنهادهای زیر ارائه میشود:

 

  1. صبح ها از “Bom dia” استفاده کنید تا روز خوبی را آغاز کنید.
  2. هنگام خداحافظی در بعد از ظهر، “Boa tarde” به کار ببرید.
  3. قبل از خواب از “Boa noite” استفاده کنید.
  4. زمانی که از کسی چیزی میخواهید، “Por favor” را به کار ببرید تا درخواست خود را محترمانه مطرح کنید.
  5. هنگام تشکر کردن از “Obrigado(a)” استفاده کنید.
  6. اگر چیزی را متوجه نشدید، “Não entendo” به کار ببرید و بخواهید کندتر صحبت کنند.
  7. برای پرسیدن اطلاعات مکانی از “Onde fica” استفاده کنید.
  8. برای پرسیدن قیمت از “Quanto custa” استفاده کنید.
  9. اگر سوالی داشتید، “Tenho uma dúvida” را به کار ببرید.
  10. برای پرسیدن درباره احوال طرف مقابل از “Tudo bem” استفاده کنید.

مکالمات روزمره زبان پرتغالی

به تدریج با تمرین این اصطلاحات در مکالمات روزمره، به راحتی میتوانید آنها را به کار ببرید و ارتباط موثرتری با پرتغالی ‌زبانان برقرار کنید. این امر نشان میدهد که شما به فرهنگ آنها احترام میگذارید.

 

نکات مکالمات روزمره با پرتغالی ‌زبانان

در مکالمات روزمره با پرتغالی ‌زبانان، نکات دیگری نیز وجود دارد که میتوانند مفید باشند:

 

  1. آداب معاشرت و احترام: در ابتدای مکالمه به صورت محترمانه سلام کنید و در پایان نیز خداحافظی کنید. به طور مناسب از “senhor/senhora” (آقا/خانم) برای خطاب کردن استفاده کنید و در صورت آشنایی، از نام کوچک استفاده کنید.

 

  1. آهنگ و ریتم صحبت: با سرعت و آهنگ متناسب با طرف مقابل صحبت کنید و حتی اگر کاملاً متوجه نمیشود، سعی کنید با تکان دادن سر یا گفتن “sim, sim” همراهی کنید.

 

  1. موارد فرهنگی: از موضوعات سیاسی و مذهبی حساس پرهیز کنید همچنین درباره خانواده و ملاقات با آنها سوال بپرسید که نشان دهنده علاقه شماست و از فوتبال و ورزش‌ های محبوب در پرتغال سوال بپرسید.

 

  1. زبان بدن: تماس چشمی برقرار کنید و با حالات چهره و حرکات دست تعامل کنید و در طول مکالمه لبخند بزنید و با نشانه ‌های تایید همراهی کنید.

 

این نکات به شما کمک میکند تا مکالمات خود را با پرتغالی ‌زبانان به شکل طبیعی و محترمانه‌ تر پیش ببرید و درک متقابل بهتری ایجاد کنید.

اصطلاحات رایج فرهنگ پرتغال

یادگیری  زبان متناسب با فرهنگ پرتغال

در فرهنگ پرتغال موضوعات متنوع دیگری وجود دارند که ممکن است در مکالمات با پرتغالی‌ زبانان مفید باشند:

 

  1. غذا و آشپزی: غذاهای سنتی و معروف پرتغالی مانند پستل دِ نَتا (شیرینی پنیری)، کوزیدو (غذای گوشتی) و کاساداس (نوعی پیراشکی) را بشناسید همچنین درباره فرهنگ قهوه نوشیدن در پرتغال و کافه‌ های محلی سوال بپرسید.

 

  1. هنر و موسیقی: با موسیقی سنتی پرتغالی مانند فادو آشنا شوید که یک شکل موسیقی شاعرانه است و درباره هنرمندان، نقاشان و معماران معروف پرتغالی سوال بپرسید.

 

  1. جشن ‌ها و سنت‌ ها: جشن ‌های مذهبی مانند کریسمس و عید پاک را بشناسید و درباره سنت‌ های محلی مانند سنت آنتونیو در لیسبون بپرسید.

 

  1. طبیعت و گردشگری: از جاذبه‌ های طبیعی معروف پرتغال مانند الگارو و جزایر آزور سوال بپرسید و درباره فعالیت‌ های تفریحی و ورزشی محبوب در پرتغال مانند سرف‌ زدن و گردشگری بحث کنید.

 

آشنایی با این موضوعات به شما کمک میکند تا مکالمات جذاب‌ تر و طبیعی ‌تری با پرتغالی‌ زبانان داشته باشید و درک متقابل بهتری ایجاد کنید.

 

اصطلاحات پر کاربرد در زبان پرتغالی

چند نمونه  دیگر از اصطلاحات پر کاربرد در زبان پرتغالی به شرح زیر است:

 

  1. “Saudade” – یک واژه بدون معادل در زبان انگلیسی که احساس غمگین و دلتنگی برای چیزی که از دست رفته است را توصیف میکند. این یک مفهوم مهم در فرهنگ پرتغال است.

 

  1. “Desenrascar” – به معنی خارج شدن از یک موقعیت دشوار و راه حلی پیدا کردن. این اصطلاح بیانگر خلاقیت و انعطاف پذیری پرتغالی ‌ها در چنین شرایطی است.

 

  1. “Bom proveito” – عبارتی است که هنگام خوردن یک غذا به کسی گفته میشود و معادل “بفرمایید” یا “به سلامتی” در فارسی است.

 

  1. “Falar à broa” – به معنی صحبت کردن به زبان محلی یا سنتی پرتغالی است. این اصطلاح به احترام گذاشتن به ریشه‌ های فرهنگی اشاره دارد.

 

این اصطلاحات میتوانند به شما در درک بهتر زبان و فرهنگ پرتغال کمک کنند و در طی مکالمات استفاده از آنها به شما کمک میکند تا صمیمی ‌تر و طبیعی‌ تر صحبت کنید.

استفاده از این اصطلاحات پر کاربرد در مکالمات روزمره پرتغالی

آیا میتوانید چند توصیه برای به کارگیری صحیح آنها ارائه دهید؟ در استفاده از این اصطلاحات پر کاربرد در مکالمات روزمره پرتغالی، چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشت:

 

  1. درک معنای دقیق و بافت استفاده هر اصطلاح: هر کدام از این اصطلاحات، معنایی خاص و متفاوت از ترجمه لغوی آنها دارند که باید معنای ظریف و بافتی هر اصطلاح را درک کرد.

 

  1. استفاده مناسب و در جای صحیح: این اصطلاحات باید در زمان و مکان مناسب و با افراد مناسب به کار برده شوند. استفاده نادرست میتواند باعث سوء تفاهم شود.

 

  1. توجه به لحن و زمینه فرهنگی: این اصطلاحات ریشه در فرهنگ پرتغال دارند، بنابراین باید با توجه به لحن و زمینه فرهنگی درست استفاده شوند.

 

  1. استفاده متعادل و طبیعی: بیش از حد استفاده کردن از این اصطلاحات میتواند مصنوعی به نظر برسد. باید در حد مناسب و طبیعی از آنها استفاده کرد.

 

در نتیجه برای استفاده از این اصطلاحات در ابتدا به دقت معنا و کاربرد هر اصطلاح را یاد بگیرید سپس آنها را در مکالمات روزمره و با افراد بومی تمرین کنید تا احساس طبیعی پیدا کنید. استفاده از این روش میتواند باعث پیشرفت بیشتر شما در زبان پرتغالی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo got

شعب گات

  • گات کاشانی (مرکزی)
  • گات جنت آباد
  • گات پونک
  • گات جردن
  • گات ولیعصر
  • گات رسالت
  • گات گرگان (گلستان)
  • شعبه آنلاین گات

جدیدترین مقالات

سبد خرید