یادگیری زبان چینی به صورت خود آموز

آنچه در این مطلب خواهید آموخت :

برای یادگیری زبان چینی به صورت خود آموز اول از همه باید انگیزه و هدف داشته باشید. زبان چینی نسبت به سایر زبان ها کمی دشوار تر است. از این رو برای بادگیری آن باید وقت زیادی بگذارید و هر روز تمرین و تکرار داشته باشید.
برای اینکه سریع تر به زبان چینی صحبت کنید، اصطلاحات و عبارات آن را یاد بگیرید. سعی کنید در هر جایی که قرار می گیرید زبان چینی را فراموش نکنید. از اصطلاحات آن روزمره استفاده کنید و خودتان را غرق در زبان کنید.
در ادامه با برخی از روش های یادگیری زبان چینی به صورت خودآموز آشنا می شویم.اگر قصد شرکت در کلاس آنلاین در بهترین آموزشگاه ربان چینی در تهران  را دارید با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

تمرین عبارت ها و اصطلاحات چینی

 

ابتدا از عبارت های ساده شروع کنید. سلام و احوالپرسی از عبارات پایه زبان چینی هستند که هر زبان آموزی باید آن ها را بلد باشد. در زبان ماندارین ، کلمه “سلام” برای گفتگوهای عامیانه و غیر رسمی “ni hao” و برای مکالمات رسمی مثل صحبت کردن با یک رئیس یا همکار “nin hao” است.در زبان کانتونی هم، معادل کلمه ی “سلام” “Neih هو” می باشد. با افعال، اسامی، اعداد و … آشنا شوید و در مکالمات خود بکار ببرید. آشنایی با عبارات و اصطلاحات زبان چینی و همچمین دانستن معنای کلمات مهم ترین مسئله در زبان است.

 

 

 

 

قصد یادگیری زبان کانتونی را دارید یا ماندارین؟

 

در کشور چین دو نوع زبان وجود دارد. زبان کانتونی و ماندارین.
ماندارین در سرزمین اصلی چین صحبت می شود. از همین رو اگر می خواهید در چین و مردمان سرزمین اصلی آن ارتباط برقرار کنید، بهتر است زبان ماندارین را انتخاب کنید. زبان کانتونی در آمریکای شمالی مورد استفاده است. اگر قصد ارتباط با مردمان چینی ساکن در کانادا و ایالات متحده را دارید یادگیری این زبان مناسب تر است.

 

 

البته در زبان چینی گویش های متنوعی وجود دارند که ماندارین و کانتونی دو نوع اصلی آن ها هستند. زبان ماندارین برای معاملات بین چین و آمریکای شمالی هم مورد استفاده است. اگر قصد دارید با شرکت های چینی معاملاتی داشته باشید، یادگیری این زبان به شما کمک می کند.

 

 

زبان ماندارین: زبان چینی کمی پیچیده است. وقتی از آهنگین بودن آن صحبت می شود، یعنی اگر کلمه ی یکسانی به گونه ای دیگر تلفظ شود معنای آن تغییر می کند. از همین رو باید با تلفظ های کلمات دقت کنید. برای اینکه به این تلفظ ها تسلط پیدا کنید، باید به خوبی به صحبت ها گوش دهید. فیلم و اخبار تماشا کنید تا بیشتر با کلمات آشنا شوید. زبان ماندارین ۴ لحن متفاوت دارد:

 

 

۱)سطح
۲)بالا رونده
۳)خارج شدن۴)ورود/توقف نهایی

 

 

زبان کانتونی: زبان کانتونی نسبت با ماندارین کمی دشوار تر است. چرا که تعداد لحن های آن از ماندارین بیشتر است و برای تسلط به همه ی تلفظ های آن باید زمان بیشتری صرف کنیم.
آشنایی با لحن های زبان کانتونی:

 

 

۱)زیاد
۲)بالا رونده
۳)متوسط
۴)کم متوسط تا پایین
۵)کم تا کم-متوسط
۶)کم-متوسط

 

 

 

 

هر روز چند کلمه جدید را یاد بگیرید

 

وقتی با لغات چینی زیادی آشنایی داشته باشید، مکالمه بهتری هم دارید. چرا که می توانید در هر موقعیتی کلمات را کاملا بجا و درست استفاده کنید. هر کلمه جدیدی را که می شنوید و برایتان نا آشنا هستند، در دفترچه ای یادداشت کنید و سپس آن ها را مرور کنید و بخاطر بسپارید.

 

 

 

برای یادگیری زبان چینی تمرین بسیار داشته باشید

 

هر روز تمرین و تکرار زبان چینی را در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید. ساعاتی در هفته را برای مطالعه انتخاب کنید و در برنامه ذکر کنید. فقط به آن پاییند باشید تا پیشرفت را در مدت زمان کوتاهی مشاهده کنید. بهتر است در خانه بیشتر به زبان چینی صحبت کنند تا عادت شود و یادگیری آسان تر و شیرین تر باشد. مثلا می توانید بگویید که اشیا خانه را به زبان چینی بیان کنند تا یادگیری راحت باشد. تمرین در هر کاری باعث پیشرفت می شود.

 

 

 

 

از همان ابتدا خودتان را درگیر مکالمه چینی کنید

 

در یادگیری زبان چینی، مکالمه نقش مهمی دارد چرا که اگر این مهارت را تقویت کنیم به راحتی و در هر شرایطی می توانیم با زبان انگلیسی با اطرافیان ارتباط برقرار کنیم. در واقع مکالمه از موضوعات پر اهمیت برای هر زبان آموزی است. در کلاس های زبان چینی هم مکالمه جز اساسی تمرین های کلاسی می باشد.

در ابتدا باید مکالمه های دو نفره را آغاز کنید. در کلاس های زبان موضوعی به شما داده می شود و از شما می خواهند تا درباره آن نظرتان را بیان کنید و یا با هم کلاسیتان گفت و گو کنید. این کار باعث می شود تا شما با نحوه استفاده از گرامر ها، جملات و اصطلاحات آشنا شوید و رفته رفته از آن ها بهره ببرید. وقتی پیشرفته تر شوید می توانید در گروه های چند نفره نظرتان را به راحتی بیان کنید و همچنین نظرات دیگران را تأیید و یا نقض کنید.

 

 

 

 

از منابع صوتی و تصویری استفاده کنید

 

وقتی جملات و کلمات چینی زیادی را شنیده باشید، مکالمه هم برایتان راحت تر می شود. چراکه می دانید در هر موقعیتی از چه اصطلاحاتی استفاده کنید. تماشای فیلم و شنیدن موسیقی به زبان چینی می تواند بخش شنیداری شما را تقویت کند. موسیقی در یادگیری زبان اهمیت زیادی دارد چرا که بسیاری از تلفظ ها و طرز استفاده کلمات در جمله را می آموزیم.

صحبت کنید، گوش کنید و از همه مهم تر تمرین و تکرار داشته باشید: تاکید می کنم هر روز با خود حرف بزنید در هنگام کار و… به موسیقی، اخبار، فیلم ها و… که به زبان چینی هستند گوش کنید و نکته مهم اینکه هر روز تمرین داشته باشید تا از خاطرتان نرود.

 

 

۱)فلش کارت: فلش کارت ها دارای اطلاعاتی هستند که سوال ها در یک سوی کارت و پاسخ های آن در سوی دیگر آن نوشته شده است. از فلش کارت ها می توان لغات، فرمول، جدول تناوبی و… را به زبان چینی یاد گرفت. جابه جایی این فلش کارت ها بسیار آسان است و می توانید همیشه با خود همراه داشته باشید شما با تمرین تکرار زبان چینی همراه این فلش کارت ها، می توانید لغات را مفهومی و اصولی یاد بگیرید تا در ذهنتان باقی بمانند.

 

 

۲)ایستگاه های رادیویی چینی: موسیقی و آهنگ های چینی هم از دیگر مواردی هستند که می توانید اوسط آن ها تلفظ دقیق کلمات را بیاموزید. به ایستگاه های رادیویی چینی متصل شوید و آهنگ های چینی را بشنوید. بت متن و مفهوم آن هم توجه کنید تا در درک جملات پیشرفت کنید.

 

 

۳)فیلم های چینی: تماشای فیلم و سریال جز مهم ترین مسائل در یادگیری یک زبان غیر مادری می باشند. شما با تماشای فیلم هم کلمات بیشتری یاد می گیرید هم با اصطلاحات رایج چینی آشنا می شوید. برای شروع از انیمیشن های چینی استفاده کنید.

 

 

۴)اپلیکیشن های زبان چینی: زبان برنامه هایی که در لپ تاپ، گوشی، تبلت و… خود دارید را به چینی تغییر دهید تا در هر زمان با چینی روبرو شوید و برایتان عادت شود.

logo got

شعب گات

  • گات کاشانی (مرکزی)
  • گات جنت آباد
  • گات پونک
  • گات جردن
  • گات ولیعصر
  • گات رسالت
  • گات گرگان (گلستان)
  • شعبه آنلاین گات

جدیدترین مقالات

سبد خرید