چگونه در کلاس زبان خجالتی نباشیم؟

آنچه در این مطلب خواهید آموخت :

برای یادگیری یک زبان جدید، باید بتوانید مکالمه خوبی داشته باشید. پس خجالت کشیدن اولین مسئله ای است که باید آن را فراموش کنید. زبان هدف را مثل زبان مادری خود ببینید و از صحبت کردن نترسید. در واقع برای زندگی در یک کشور و ارتباط برقرار کردن با مردمان آنجا، باید به زبان آن تسلط داشته باشیم. از همین رو بهتر است قبل از هر اقدامی زبان آن کشور و طرز مکالمه موفق را بیاموزیم.
برای اینکه مکالمه خوبی داشته باشید باید کلمات زیادی به گوشتان خورده باشد. اگر هر روز کلمات و اصطلاحات زیادی بشنوید، زودتر و راحت تر می توانید با آن ارتباط برقرار کنید. در واقع فقط شنیدن کلمات و عبارات کافی نیست و باید آن ها را تکرار کنید. کلمات جدیدی که در فیلم ها، موسیقی و اخبار می شنوید، در دفترچه ای یادداشت کنید تا از خاطرتان نرود. همچنین معنای آن ها را هم بیاموزید و سعی کنید روزانه آن ها را تکرار کنید و در مکالمه های خود بکار ببرید. اگر کلمه ای را قبلا اشتباه تلفظ می کردید و طرز صحیح آن را یاد گرفتید، از این به بعد دقیق و درست آن را تلفظ کنید تا ملکه ذهنتان شود.

 

 

چگونه در کلاس زبان خجالتی نباشیم؟

 

در کلاس زبان با صدای بلند تمرین کنید

مهم نیست در چه سطحی از یادگیری زبان هستید، برای اینکه تلفظ بهتری داشته باشید باید تمرین روزانه را در برنامه های خود قرار دهید. یکی از تمرین ها این است که یک متن، خبر، مجله و یا هر چیز دیگری را انتخاب کنید و آن را با صدای بلند بخوانید و سعی کنید به درستی آن را بیان کنید. ابتدا برای خودتان بخوانید و وقتی پیشرفته تر شدید از یک فرد مسلط بخواهید که به شما گوش دهد و ایرادات شما را بگوید.

 

 

در کلاس های مکالمه ی آنلاین شرکت کنید

وقتی در کلاس های مکالمه آنلاین شرکت می کنید، کمی روی سریع تر صحبت کردنتان دقت می کنید و راحت تر ارتباط برقرار می کنید. کلاس های مکالمه به گونه ای اند که افراد به نظرات یکدیگر گوش می دهند و این فرصت به شما داده می شود که حتما در کلاس صحبت کنید. شاید در ابتدا برای یک فرد خجالتی صحبت کردن کمی سخت باشد اما با گذشت زمان مکالمه برای شما تبدیل به یک عادت می شود.

 

 

در کلاس زبان خجالتی نباشیم

 

چالش ها را بپذیرید قدم های کوچک بردارید

برای اینکه بر خجالتی بودن خود غلبه کنید، بهتر است از چالش های کوچک شروع کنید. برای مثال وقتی وارد کلاس می شوید و هنوز استاد نیامده، با صدای بلند سلام کنید تا با افراد کلاس صمیمی تر شوید. یا اگر دیرتر به کلاس رسیدید در راه به این فکر کنید که علت تأخیر را چگونه توضیح دهید و جملاتی را برای دلیل آماده کنید. در بحث های کلاسی شرکت کنید. نظرتان را هنگام گفت و گو ها بیان کنید حتی اگر اشتباه بود نترسید، همین اشتباهات اند که پله های پیشرفت را می سازند. همین ارتباط های کوچک ترس شما را از بین می برند.

 

چالش ها را بپذیرید قدم های کوچک بردارید

استعدادها و توانایی هایتان را تقویت کنید

تقویت استعداد ها و توانایی هایتان فقط و فقط با تمرین و تکرار بدست می آیند. سعی کنید کلمات زیادی را یاد بگیرید و ارتباطات گسترده تری داشته باشید. البته نباید انتظار داشت که در همان ابتدا مهارت های شما عالی شوند، بلکه به ندرت و با گذر زمان استعداد شما در مکالمه تقویت می شود.

logo got

شعب گات

  • گات کاشانی (مرکزی)
  • گات جنت آباد
  • گات پونک
  • گات جردن
  • گات ولیعصر
  • گات رسالت
  • گات گرگان (گلستان)
  • شعبه آنلاین گات

جدیدترین مقالات

سبد خرید