رفع بی حوصلگی در زمان یادگیری زبان انگلیسی

آنچه در این مطلب خواهید آموخت :

شاید در هنگام مطالعه زبان انگلیسی دچار بی حوصلگی و خستگی شده باشید. اینکه تمرکز خود را از دست بدهید و فکرتان درگیر باشد طبیعی است اما باید جلوی آن را بگیرید. در انجام هر کاری تمرکز رکن اصلی می باشد. برای اینکه تسلط پیدا کنید و افکارتان را روی یک موضوع و آن هم یادگیری زبان انگلیسی متمرکز کنید، باید یک سری کار ها را انجام دهید. در ادامه با انواع روش های رفع بی حوصلگی هنگام یادگیری زبان انگلیسی آشنا می شویم.

 

 

رفع بی حوصلگی در زمان یادگیری زبان انگلیسی

 

مکان و مدت زمان مطالعه

برای اینکه تسلط بهتری داشته باشید، می توانید مکان جدیدی را برای یادگیری انتخاب کنید. مکانی که آرامش خوبی داشته باشد و از هرگونه شلوغی و سرو صدا فاصله بگیرید. لوازم مختلف را از خودتان دور کنید و همه چیز ساده باشد تا در حین مطالعه و یادگیری ذهنتان درگیر وسیله ای نشود. وقتی به آن مکان عادت کردید، بهتر است دیگر جایتان را تعییر ندهید چرا که با تغییر مکان، فکر شما درگیر جای جدید می شود و از مطالعه فاصله می گیرید. در هنگام ۱۳ الی ۱۴ ظهر را استراحت کنید تا انرژی خود را در کل روز حفظ کنید.

 

 

مکان و مدت زمان مطالعه

 

افکار منفی را در زمان یادگیری از خود دور کنید

یکی از راه هایی که به افزایش تمرکز شما کمک می کند، کنترل ذهن و افکار است. برای این کار می توانید چیزهایی که حواس شما را پرت می کنند و افکار منفی خود را در جایی یادداشت کنید. این موارد را در حین مطالعه زبان انگلیسی در کنار خود قرار دهید تا اگر ذهنتان سمت جایی رفت، با دیدن آن دوباره تمرکز کنید. اینکه بخواهید دوباره ذهن را متمرکز کنید کمی دشوار است و زود خسته می شوید. پس بهتر است با این روش ها اجازه ندهید چیزی شما را درگیر کند. در ابتدای یادگیری اصلا به این موضوع فکر نکنید که نمی شود و نتیجه ای ندارد. به خودتان باور داشته باشید و اجازه ندهید افکارتان شما را از رویاهایتان دور کند. اینکه خود شما به بی ثمر بودن کاری که انجام می دهید، فکر کنید تأثیر کاملا منفی دارد و انگیزه شما را از بین می برد. پس در حین مطالعه به نمی توانم ها فکر نکنید و تمام تلاش خود را صرف یادگیری کنید.

 

 

افکار منفی را در زمان یادگیری از خود دور کنید

 

از کارنامه و نتایج بگذرید

گاهی از کارنامه و نتایجی که کسب می کنید، رضایت ندارید. در این مواقع بهتر است چند روزی را هم به خود و هم به مغزتان استراحت دهید تا دوباره انرژی لازم را بدست آورید. مغز ما هر لحظه در حال ثبت و ذخیره ی اطلاعات است و اینکه خسته شود کاملا طبیعی می باشد.

 

 

از کارنامه و نتایج بگذرید

 

از کودک درون خود برای یادگیری کمک بگیرید

بسیاری از یادگیری های ما به درون ما بستگی دارد. پس بهتر است از این کودک درون خود کمک بگیریم تا انگیزه خود را افزایش دهیم. برای مثال هنگام موفقیت در یک آزمون و یا انجام کاری که برایتان سخت بوده خودتان را تشویق کنید و یا برای خودتان جایزه بخرید. شاید به نظرتان مسخره باشد اما با این کار انگیزه شما کاملا بیشتر می شود و نتیجه کار خود را بی ثمر نمی بینید.

logo got

شعب گات

  • گات کاشانی (مرکزی)
  • گات جنت آباد
  • گات پونک
  • گات جردن
  • گات ولیعصر
  • گات رسالت
  • گات گرگان (گلستان)
  • شعبه آنلاین گات

جدیدترین مقالات

سبد خرید