مدرک رسمی زبان سوئدی چیست؟

اگر میل به کار کردن در سوئد دارید داشتن مدرک سوئدی واجب است. آزمون های زیر می توان یکی از راه های گرفتن مدرک زبان سوئدی باشد.
با ما همراه باشید.

آزمون TISUS

TISUS (زبان سوئدی) برای مدرک شایستگی یا تحصیلات دانشگاهی محسوب می شود. TISUS دارای مصاحبه و نگارش نوشتاری و همچنین درک مطلب است. که تنها در سال دو دفعه در دانشگاه ها و یا سفارت خانه ها؛ خارج از سوئد برگزار می شود. همان طور که گفته شد این آزمون دارای سه بخش writing (نوشتاری)، reading (خواندن یا درک مطلب) و speaking (صحبت کردن یا همان مصاحبه) است. قسمت مصاحبه آزمونش به صورت شفاهی و فسمت درک مطلب و نوشتاری آزمونش به صورت کتبی برگزار می شود. این آزمون به صورت نمره ای شمارش می شود اما آزمون های تافل و آیتلس به این صورت نیست. حتما باید دانشجو هر سه بخش را نمره بگیرد تا نمره قبولی بگیرد. حتی اگر یک بخش را نمره کسب نکند باید در سال بعد مجدد امتحان دهد.





آزمون سوئدکس

این آزمون مهارت صحبت کردن افرادی را که غیر بومی هستند ارزیابی می کند. آزمون سوئدکس در خود کشور سوئد برگزار می شود. گواهی مدرک آزمون سوئدکس به گونه ای است که یکی از زبان های خارجی است و در کشور سوئد و همچنین سایر کشور ها اعتبار زیادی دارد. در این آزمون هم 4 مهارت اصلی یعنی خواندن، نوشتن، شنیداری و گفتاری وجود دارد که تقریساعت ها این آزمون زمان می برد. همچنین باید به صورت انفرادی یا می توانید به صورت عضو در یک گروه آزمون دهید. هزینه ای که برای این آزمون باید پرداخت کرد 248 دلار است.

آزمون سطح c1 زبان سوئدی

این آزمون مانند ساار آزمون ها از 4 بخش : نوشتاری، خواندن، گفتاری، شنیداری تشکیل شده است. در کشور سوئد این آزمون برگار می شود یکی از معروف ترین و مهم ترین مکان ها دانشگاه فولک است. در این موسسه چند بار این آزمون برگزار می شود. که اگر شما مدرکی از این آزمون بگیرید این مدرک شما برای برای کار فرمایان، وزارت بهداشت و همچنین رفاه سوئد قابل قبول است. مدت زمان این آزمون تقربیا 8 ساعت همراه با زمان استراحت. هزینه شرکت در این آزمون شما می‌ توانید از طریق انجمن زبانشناسان مراجعه کرده که هزینهای آزمون 3000 کرون گفته شده است. حتما باید ۱۰ درصد از هزینه کل یعنی باید پیش پرداختی را داد و بقیه آنها را در همان روزی که آزمون است باید پرداخت کرد. نکته مهم این است که پیش پرداختی که شما هزینه کرده اید دیگر پس داده نمی شود.


آزمون c1 زبان سوئدی در ایران

در ایران موسسه ای برای این آزمون وجود ندارد. اما در برخی اوقات سفارت سوئد با تهران هماهنگ می کند و آزمون تیتوس را برگزار می کنند که به صورت مرتب این آزمون برگزار نمی شود و زمان معینی ندارد. در نتیجه اگر می خواهید آزمون سطح c1 زبان سوئدی را بدهید در تهران با سفارت سوئد تماس گرفته تا از زمان آزمون مطلع شوید.



آزمون SFI زبان سوئدی

SFI مخفف کلمه ی Swedish For Immigrants است. یکی دیگر از آزمون هایی است برای افرادی که می خواهند مهاجرت کنند. اگر شما بتوانید در این آزمون نمره خوب کسب کنید در ازای آن از امتیازات بالایی برخوردار می شوید. SFI در کل یک آزمونی است برای افرادی که می خواهند در سوئد تحصیل کنند یا برای زندگی به آنجا می روند. این آزمون به طور کامل رایگانه بوده و باید تلاش کنید تا بتوانید نمره قبولی از آن دریافت کنید.



آزمون SAS زبان سوئدی

اگر تحصیل خود را به پایان رسانده اید پیشنهاد میکنم زبان سوئدی را به عنوان یک زبان دوم یاد بگیرید. برای یادگیری زبان سوئدی برای افرادی که می خواند مهاجرت کنند روش هایی وجود دارد که افراد دارای تجربه و یا دارای آموزش های حرفی و خاص باشند مانند: معلمان و صاحبان شرکت است. که لز بخش نظری و علمی تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo got

شعب گات

  • گات کاشانی (مرکزی)
  • گات جنت آباد
  • گات پونک
  • گات جردن
  • گات ولیعصر
  • گات رسالت
  • گات گرگان (گلستان)
  • شعبه آنلاین گات

جدیدترین مقالات

سبد خرید